Metal diş teli, diş telleri arasında klasikleşmiş olan ve birçok hastanın tercih ettiği braket türüdür. Hasta ve ortodonti uzmanıyla birlikte verilen karara göre, dişlerin iç ya da dış tarafına yerleştirilir. Metal olduğu için en belirgin şekilde fark edilen braketler, kırılma ihtimali en düşük, en sağlam ve en dayanıklı diş teli türüdür. İstenildiği zaman çıkarılabilecek diş telleri olmadığı için kişinin tel taktırma kararını bu durumu göz önünde bulundurarak vermesi gerekir. En hızlı gelişmenin alındığı yöntem olarak doktorların da sık sık önerdiği tel çeşididir.

Metal Diş Teli Kimlere Uygulanır?

• Alt üst diş kavislerinin anormallikleri olan kişilere
  • Dengesiz yüz ve çene yapısı olan kişilere
  • Çiğneme ve konuşma fonksiyonlarının bozukluğu olanlara
  • Önde konumlanmış dişleri olanlara
  • Diş kayıpları ve kırılmaları olanlara
  • Çapraşık, yanlış yerde konumlanmış dişleri olanlara
  • Genel ortodontik sıkıntılara sahip kişilere

Metal Diş Teli Tedavisi Nasıl Yapılır?

Metal Diş Teli Kişiye Özel Teller

İlk muayene ile kişinin ortodontik bozukluklarının tespiti, her kişinin iç ağız yapısına göre metal tel tasarımı.

Metal Diş Teli Tedavisi

Çapraşık ve deforme dişleri düzeltmek için dişlerin ön kısmına tasarımı tamamlanan metal tellerin takılması.

Metal Diş Teli Kontrolleri

Düzenli kontroller ile kişinin dişlerinin gelişiminin takibi, tellerin bakımı ve tedavi süreci hakkında bilgilendirme.

Neden Metal Diş Telini Seçmelisiniz?

Diş teli tedavisi son yıllarda gelişen ortodontik yöntemlerle birlikte sıkılıkla tercih edilir olmuştur. Metal tellerin dışında şeffaf teller ve plaklar kullanılsa da en güvenilir ve hızlı yöntem olarak metal teller tercih edilmektedir. Eğer sizin için de dişlerinizin sağlığı ve görünümü önemliyse geç olmadan metal diş tellerinizi taktırmalısınız.

Metal diş tellerini diğerlerinden ayıran özellikleri ise:

• Diğer tellere göre daha ekonomiktir.
  • En hızlı sonuç veren tedavi yöntemidir.
  • En dayanıklı ve sağlam tel çeşididir.
  • Kırılma ihtimali en düşük tel çeşididir.
  • Her yaştan kişiye uygulanabilir.

Hızlı ve kesin çözüm isteyenlere metal diş telleri…

Metal Diş Teli Tedavisinin Avantajları

Metal diş telleri de diğer tedavi yöntemlerinde olduğu gibi kişiye özel olarak tasarlanır. Özellikle küçük yaşlarda uygulanan diş tedavisi yöntemi olan metal teller, ortodonti tedavi sürecine hızlı ve olumlu yönde katkı sağlamaktadır. Metal diş telleri:

• Hızlı şekilde sonuca ulaşmanızı sağlar.
  • Her yaş grubuna rahatlıkla uygulanabilir.
  • Kişilerde alerjik reaksiyona neden olmamaktadır.
  • Darbelere ve sert yiyeceklere en dayanıklı olan tellerdir.
  • Tedavi sürecini en iyi şekilde gözlemleyebilme şansı doğmaktadır.
  • Ekonomiktir ve en çok önerilen tellerdir.

Dış görünümüne önem veren ve genç yaşlarında diş teli tedavisini düşünen hastalarımız için metal tel diş telleri en doğru seçim olacaktır.

Metal Diş Teli Tedavisinin Dezavantajları

Her diş teli tedavisinde olduğu gibi metal diş teli tekniğinde de birkaç dezavantaj vardır. Bunların en başında fark edilen ve dikkat çeken bir görünüme sahip olması yer alır. Gizli tellere göre daha belirgin bir durumda olan metal diş telleri, görünümüne özen gösterenler için ideal tedavi şekli olmayabilir. Aynı zamanda tedavi sonuna kadar çıkarılamaması, 1 – 2 sene süresince ağızda kalması nedeniyle de sıkıntılı durumlara neden olabilir. Sert ve katı yiyecek tüketilmesini sınırlaması, asitli ve yapışkan yiyeceklerden uzak durmayı gerektirmesi nedeniyle de dezavantaj yaratabilir.

Metal Diş Telleri Tedavisi Sık Sorulan Sorular

Metal diş teli mi şeffaf diş teli mi?

Diş teli taktıracak olanların akıllarındaki en büyük soru işaretlerinden biri metal mi yoksa şeffaf diş teli mi seçmek gerektiğidir. Metal teller en dayanıklı tel çeşidi olduğu için daha çok tercih edilebilir. Ancak tellerinin görünmesini istemeyenler şeffaf telleri seçebilir. Ayrıca metal teller, şeffaf tellere oranla daha ekonomiktir. Bütçenizi düşünüyorsanız yine metal telleri seçebilirsiniz. Hekiminizin yönlendirmeleri ile en iyi yöntemi belirleyebilirsiniz.

Metal diş teli fiyatları ve tedavisi pahalı mıdır?

Metal diş teli tedavisi diğer tedavi yöntemlerine göre daha ekonomiktir. Ancak yine de kişinin ağız ve çene sağlığı, tedavinin kapsamı ve süresi, kullanılacak diğer ekipmanlar tedavinin ücretini belirlemektedir. İlk muayenede hekiminiz tedavi ücretleri hakkında sizi bilgilendirecektir.

Metal diş teli tedavisi ne kadar sürer?

Metal diş teli tedavisi, en hızlı sonuç veren yöntem olduğu için hekimler ve hastalar tarafından daha çok tercih edilir. 1 – 2 senede sonuçlanan metal tel tedavisi ile kişi beklediği görüntüye kavuşacaktır. Ancak yine de tedavi programı kişiye özel planlanacağı için en doğru süreyi hekiminiz verecektir.

Metal diş teli nasıl temizlenir?

Ağız dışı apareyler takıldığında diğer tüm ortodontik tedavilerde olduğu gibi ilk haftalarda ağrı veya hafif sızı hissedilebilir. Bu süre sonunda çeneniz ve dişleriniz apareylere adapte olacağından herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmazsınız.

Metal tel diş teli acıtır mı?

Metal tel diş telleri takıldığında diğer tüm ortodontik tedavilerde olduğu gibi ilk haftalarda ağrı veya hafif sızı hissedilebilir. Bu süre sonunda ağzınız ve dişleriniz tellere adapte olacağı için herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmazsınız. Ayrıca dişlerinizin yerleri değişmeye başladığında bazı besinleri tüketirken dişlerin hassaslaşması ortaya çıkabilir. Bu durum da geçici olacaktır.

Hızlı ve Ekonomik Metal Diş Telleri

Ağız dışı apareyler ile iş ve sosyal yaşamınızı etkilemeyen, dilediğiniz zaman takıp çıkarabileceğiniz ortodontik tedavi yönteminin konforunu yaşayacaksınız.

Dayanıklı ve Rahat Metal Diş Telleri

Darbelere ve sert yiyeceklere dayanıklı, ağızda herhangi bir deformasyona ve alerji oluşumuna izin vermeyen metal diş telleri ile mükemmel sonuca ulaşacaksını