Ortodontik bozukluklar dişlerde görülen çapraşıklıklar,  diş sayısının doğuştan olması gerekenden az olması(konjenital diş eksiklikleri), daimi dişlerin çene kemiği içinde gömük kalarak ağız içine sürememesi, dişlerin aralıklı olması, üst dişlerin aşırı ileride olması, alt çenenin geride veya ileride olması, üst çenenin dar ve/veya geride olması, alt ve üst ön dişlerin birbirine temas etmemesi gibi bozukluklar, estetik sorunlara,  hijyenik zorluklara, çiğneme zorluğuna ve konuşma bozukluklarına da neden olabilen ortodontik bozukluklardır.

Ortodonti dişlerin çapraşıklıkları, çene kemiklerinin birbirleri ve kafa kemikleri ile ilişkisini inceleyen ve bunlara bağlı mevcut problemlerin teşhisini koyan bilim dalıdır. Ortodontik tedavi de bu sistemde oluşan bozuklukları tedavi etme şeklidir.

Ortodonti alt ve üst çeneler ile diş çapraşıklıklarının düzeltilmesi ile uğraşan bir diş hekimliği branşıdır.

ÜST İLERİ İTİM

Üst dişler, alt dişlerin ilerisinde ya da alt dişler geridedir. Fonksiyon ve estetik bozulmuştur.

ÇAPRAŞIKLIK

Çenelerde dişler için yeterli yer olmadığında çapraşıklık görülür. Yeterli yer sağlamak için diş çekimi yapılabilir.

ÇAPRAŞIKLIK ÖNCESİ ORTODONTİK TEDAVİ
ÇAPRAŞIKLIK SONRASI ORTODONTİK TEDAVİ

Hastanızda ister hafif bir nüks , ister şiddetli ya da tedavi edilmemiş kapanış bozukluğu olsun, eon Aligner hastanızı etkili ve ihtiyatlı bir şekilde tedavi etmenizi sağlar. Bu plaklar benzersiz ölçüde esnektir ve hem gençlerin hem de yetişkinlerin tedavilerinde kullanılabilir.

ÇAPRAZ KAPANIŞ

Üst ön dişler alt dişlerin gerisindedir. Çoğunlukla çene büyümesi kötü yönde etkilenir.

ÇAPRAZ KAPANIŞ ÖNCESİ
ÇAPRAZ KAPANIŞ SONRASI
AÇIK KAPANIŞ
Alt üst ön dişler kapanmamaktadır. Kötü alışkanlıklar (ör. parmak emme, uzun süreli emzik kullanımı) sonucunda oluşabilir. Hasta ısırma yapamaz.
AÇIK KAPANIŞ ÖNCESİ
AÇIK KAPANIŞ SONRASI

AÇIK KAPANIŞ TEŞHİSİ

3. sınıf kapanış bozukluğu (ön dişlerde açık kapanış ve hafif çapraşıklık)

AÇIK KAPANIŞ TEDAVİ HEDEFİ

Ön dişlerdeki açık kapanışı kapatma ve çapraşıklığı giderme

AÇIK KAPANIŞ TEDAVİ PLANI

Üst /alt ön bölge ekstrüzyonu ve alt arkta IPR ve ön diş retroklinasyonu gerçekleştirme

AÇIK KAPANIŞ IPR MİKTARI

Üst ark: Yok
Alt ark: 1,5mm

AÇIK KAPANIŞ TEDAVİ ÖZETİ

Üst plaklar: 34 plak
Alt plaklar: 33 plak

ÖRTÜLÜ KAPANIŞ

Üst ön dişler alt dişleri çok fazla örtmüştür. Bazı vakalarda alt dişler üst damağa değerler.

DİASTEMA

Diş eksikliğinde, dişlerdeki boyutsal oransızlıklarda görülebilir. Estetik ve konuşma problemine yol açabilir.

ORTA HAT UYUMSUZLUĞU

Üst orta hat ile alt orta hat uyumsuzdur. Arka bölgede kapanış bozukluğu mevcuttur. Fonksiyon ve estetik etkilenebilir.

Ortodontik Bozukluk Sebepleri Nelerdir?

Ortodontik bozuklukların ana sebebi genetik faktörlerdir. Anne ve babada var olan bozukluklar kendilerinden sonraki nesilleride etkilemektedir. Bunun yanında çevresel faktörler ve kötü alışkanlıklar da ortodontik bozukluklara sebep olabilmektedir.

Özellikle;

• parmak emme
  • tırnak yeme, diş gıcırdatma, uzun süre yalancı emzik kullanımı gibi alışkanlıklar
  • veya üst solunum yollarındaki tıkayıcı faktörler (geniz eti , aşırı büyümüş bademcik veya burun kıkırdak eğriliği gibi…vs)

üst çeneyi ilgilendiren bozukluklara yol açabilmektedir.